Wśród 5 finalistów konwencji Startup Autobahn znajduje się CarbonBlock, projekt oparty na łańcuchu blokowym do kontroli emisji CO2 . W ciągu najbliższych dni okaże się, kto wygrał konwencję, prezentując ponad 30 projektów.
Covid-19 pustoszy cały świat, ale nie przeszkodziło to w odbyciu ósmej edycji nagród największej europejskiej platformy innowacji, Startup Autobahn. To pierwszy raz, kiedy ze względu na sytuację zdecydowano się przeprowadzić wydarzenie online.
Ponad 30 start-upów z całego świata zgłosiło swoje projekty do Startup Autobahn . Konkurencja sama w sobie jest łącznikiem pomiędzy wiodącymi firmami w branży a firmami z branży nowych technologii . Dzięki Startup Autobahn partnerzy korporacyjni i startupy będą mogli współpracować, aby sprawdzić, czy przyszła współpraca jest możliwa lub po prostu przetestować nowe technologie lub ich wdrożenie w rzeczywistych modelach.
Projekty, które ostatecznie zostaną zaakceptowane do prezentacji na platformie, mają 6 miesięcy na ich opracowanie i konfigurację . Jeśli chodzi o partnerów korporacyjnych, znajdziemy znane nazwiska, takie jak między innymi: Uniwersytet w Stuttgarcie, DXC Technology, Arena 2036 czy Porsche .
CarbonBlock dociera do końca Startup Autobahn
Tylko 5 projektów dotarło do ostatniej fazy Startup Autobahn, która odbędzie się dzisiaj. Do projektów tych należy CarbonBlock , projekt łańcucha blokowego opracowany przez Berlin CircularTree przy pomocy firmy motoryzacyjnej Porsche wraz z dostawcami BASF i Motherson .
CarbonBlock oferuje system identyfikowalności emisji gazów cieplarnianych (CO2), które występują w komercyjnych łańcuchach dostaw . Praktyka ta została przeprowadzona za pomocą systemu inteligentnych kontraktów, które powiadamiają firmy o emisjach CO2 w całym łańcuchu dostaw.
System ma na celu ilościowe określenie i zapewnienie przejrzystości emisji w całym łańcuchu dostaw . W ten sposób klienci mogą sprawdzić „trwałość” produktu na wszystkich jego etapach , od stworzenia do faktycznej wysyłki produktu.
Projekt łańcuch blokowy znalazł się nie tylko w pierwszej piątce finalistów programu Startup Autobahn, ale również zdobył nagrodę Global Innovation Award od amerykańskiego akceleratora Plug and Play . Pomoc Porsche była niezbędna dla rozwoju projektu. Niemiecka firma motoryzacyjna współpracowała ponad 70 razy z firmami typu start-up, aby rozwijać projekty na Autobahn Startup .
Porsche podkreśla swoją obecność w różnych projektach związanych z łańcuchami blokowymi podczas ósmej edycji Startup Autobahn
Jak powiedzieliśmy wcześniej, Porsche jest zazwyczaj bardzo obecne w Autobahn Startup wspierającym różne projekty. W tym roku firma motoryzacyjna współpracowała przy łącznie 5 projektach, z których 2 oparte są na łańcuchu blokowym .
Circularise to kolejny projekt typu łańcuch blokowy, który Porsche zdecydowało się wesprzeć podczas ósmej edycji. Projekt nosi tę samą nazwę, co holenderski startup, który go stworzył. Współpracują z nim Covestro, Domo Chemicals i Borealis . Dzięki Circularise będzie można prześledzić ślad pozostawiony przez tworzywa sztuczne przeznaczone na części samochodowe. Badanie emisji jest generowane od procesu tworzenia do montażu tworzyw sztucznych w końcowym pojeździe .
Porsche uczestniczyło również w 3 innych projektach, ale nie mają one nic wspólnego z łańcuchem blokowym.
Czytaj dalej o systemie łańcuch blokowy opracowanym przez Lamborghini do śledzenia klasycznych samochodów, może Cię zainteresować.
Źródło wiadomości: Bitcoin.es
Dodaj komentarz