Chiliz dokonał strategicznej inwestycji w wysokości 100 milionów euro, aby nabyć 25% Barça Studios. To przejęcie umożliwi tworzenie nowych, lepszych projektów metaverse i NFT skierowanych do fanów katalońskiego klubu.
FC Barcelona ogłasza sprzedaż 24,5% Barça Studios firmie https://t.co/SkC8g62KY4 za 100 milionów euro w celu przyspieszenia klubowej strategii audiowizualnej, łańcuch blokowy, NFT i Web.3.
Więcej szczegółów https://t.co/0sM9grct3L pic.twitter.com/5xcLWYg440
– FC Barcelona (@FCBarcelona) 1 sierpnia 2022
Pierwszego dnia administracja FC Barcelona wydała oświadczenie informujące swoich członków i zwolenników o przybyciu nowego inwestora do klubu . Tym nowym inwestorem jest nikt inny jak właściciel i dostawca technologii platformy łańcuch blokowy Socios.com, Chiliz .
Chiliz zapłaciłby 100 milionów euro za nabycie 24,5% akcji Barça Studios . Transakcja miała zostać zamknięta 23 października jako sposób na przyspieszenie działalności audiowizualnej klubu, łańcuch blokowy, NFT i strategii Web.3 . Barça Studios odpowiada za zarządzanie i produkcję audiowizualnych produkcji klubu oraz cyfrowych ofert handlowych.
Chiliz odpowiada za zarządzanie platformą Socios.com, platformą zaręczynową o łańcuchu blokowym, skoncentrowaną na fanach sportu. Firma wypuściła własny komunikat prasowy, aby nagłośnić nową inwestycję w klubie Blaugrana. Celem współpracy między obiema firmami jest tworzenie lepszych projektów metaverse i NFT, przy jednoczesnej poprawie podejścia do interakcji z partnerami i stworzenia społeczności, w której wykorzystywane są zasoby cyfrowe.
Aby zamknąć porozumienie, konieczna była zgoda członków klubu. Upoważnienie to uzyskano po Walnym Zgromadzeniu Członków FC Barcelona, tego samego dnia, w którym zamknięto porozumienie.
Chiliz i FC Barcelona w 2020 roku
Współpraca między FC Barcelona a platformą Socios.com sięga 2020 roku, kiedy obie strony osiągnęły porozumienie w sprawie uruchomienia spersonalizowanego „ tokenu kibica ” . Zasób nosiłby nazwę BAR i zostałby stworzony w celu usprawnienia komunikacji klubu z jego fanami i członkami za pomocą nowego narzędzia do głosowania. Z drugiej strony zasób umożliwiłby jego posiadaczom dostęp do biletów VIP dla fanów, produktów i wielu innych korzyści.
Kolejnym celem nowej współpracy jest stworzenie możliwości wykorzystania tokena BAR . Sprzedano około 39 milionów euro tokena, a teraz ma on rozszerzyć jego wykorzystanie poza platformę Socios.com .
Alexandre Dreyfus , dyrektor wykonawczy Socios.com i Chiliz, opowiedział o nowej umowie z FC Barcelona.
« Pasjonujemy się rolą, jaką technologia może odegrać w budowaniu społeczności, które zbliżają fanów do swoich zespołów i do siebie nawzajem. […] Barça Studios może teraz skorzystać z naszej technologii, doświadczenia i globalnej skali ».
Świat futbolu stał się wizytówką, w której firmy łańcuchowe próbują zaistnieć reszcie świata. Socios.com nawiązał współpracę z wieloma drużynami piłkarskimi z najwyższych lig, takimi jak Club Santos, Inter Mediolan i sam gwiazdor piłki nożnej Lionel Messi. Binance zawarł również umowę na uruchomienie kolekcji NFT z gwiazdą piłki nożnej Cristiano Ronaldo.
Czytaj dalej o nowym projekcie Tiffany, który polega na uruchomieniu biżuterii dla posiadaczy CryptoPunk NFT, może Cię zainteresować.
Źródło wiadomości: Bitcoin.es
Dodaj komentarz