Aplikacja mobilna Thank My Farmer, oparta na technologii łańcucha blokowego, pozwoli użytkownikom poznać pochodzenie i jakość kawy, którą spożywają – poinformował IBM po hiszpańsku Cointelegraph 6 stycznia.
Zgodnie z publikacją wyszczególnili, że Farmer Connect to platforma identyfikowalności opracowana we współpracy z podmiotami obecnymi w globalnym łańcuchu dostaw, takimi jak Beyers Koffie, National Federation of Coffee Growers (FNC) z Kolumbii, ITOCHU Corporation, Jacobs Douwe Egberts ( JDE), JM Smucker Company, Rabobank, RGC Coffee, Volcafe, Sucafina i Yara International.
Platforma wykorzystuje potencjał IBM łańcucha blokowego do poprawy identyfikowalności, wydajności i równości w łańcuchu dostaw kawy . W oświadczeniu wyjaśnili:
„Obecnie zużywa się ponad pół miliarda filiżanek kawy rocznie, a nawet dwie trzecie konsumentów w wieku od 19 do 24 lat twierdzi, że woli kupować kawę uprawianą w sposób zrównoważony i pozyskiwaną w odpowiedzialny sposób. Jednak pomimo postępów w międzynarodowych jednostkach certyfikujących fakt, że kawa jest częścią dużego globalnego łańcucha dostaw, utrudnia jej identyfikowalność.
W procesie, w którym dostępne są „fragmentaryczne informacje” o produkcie, technologia łańcucha blokowego może „zlikwidować lukę” między konsumentami , łącząc użytkownika z rolnikami, handlowcami, palarniami i markami, wspieranymi przez IBM Food Trust , dodali .
Dziękujemy aplikacji My Farmer
Farmer Connect wprowadza zorientowaną na konsumenta aplikację o nazwie Thank My Farmer , która działa poprzez ekstrakcję znormalizowanych informacji bezpośrednio z łańcucha bloków, i może być używana w całej branży, według źródła.
W tym sensie informacje są prezentowane jako interaktywna mapa , na której każdy produkt może opowiedzieć historię w prosty i skalowalny sposób. Ponadto aplikacja Thank My Farmer przedstawia również projekty zrównoważonego rozwoju w społecznościach kawowych i wyróżnia się dla konsumentów jako wsparcie tych projektów .
Dzięki technologii łańcucha blokowego będą mogli gromadzić strony w łańcuchu dostaw kawy, co upraszcza wymianę, monitorowanie informacji i płatności , a jednocześnie generuje pewien stopień zaufania do branży.
„Każdy uczestnik ma dokładną kopię danych, a dodatki do łańcucha blokowego są udostępniane w całej sieci, zgodnie z poziomem uprawnień każdego uczestnika. Rolnicy, hurtownicy, handlowcy i sprzedawcy detaliczni mogą efektywnie wchodzić w interakcje, korzystając z kompleksowego dostępu do danych prawie w czasie rzeczywistym , a konsumenci mogą mieć nową wiedzę na temat pochodzenia produktów, które spożywają ”- podkreślają.
David Behrends , założyciel i prezes Farmer Connect, powiedział:
„Celem jest humanizowanie relacji każdego konsumenta kawy z jego codziennym kubkiem… Konsumenci mogą teraz odgrywać aktywną rolę w zarządzaniu zrównoważonym rozwojem, wspierając producentów kawy w krajach rozwijających się. Poprzez łańcuch blokowy i tę aplikację konsumencką tworzymy wirtualny cykl. ”
Planuje się, że nowa aplikacja mobilna zostanie uruchomiona na rynku ogólnym na początku 2020 r., A wraz z rozwojem w ciągu roku, duże i małe firmy zostaną zaproszone do przyłączenia się, a konsumenci będą mogli wspierać społeczności, w których uprawia się kawę, finansując projekty lokale, wskazują w artykule.
łańcuch blokowy w identyfikowalności kawy
To nie byłby pierwszy przypadek zastosowania technologii łańcucha blokowego w łańcuchu dostaw kawy. Pod koniec ubiegłego roku, podczas obchodów Międzynarodowego Tygodnia Kawy w Belo Horizonte w Brazylii, ogłosili uruchomienie platformy łańcucha blokowego Nucoffe do śledzenia eksportowanej kawy.
Nucoffee, platforma stworzona przez firmę Syngenta, łączy się z plantatorów i palarnie blokowy ŁAŃCUCH wykorzystaniem technologii śledzenia eksportowanych ziaren, których etykiety eksportowane przez platformę zawiera kod QR.
Juan Gimenes , kierownik marketingu Nucoffee, powiedział, że „identyfikowalność to dobra okazja do poprawy marketingu”.
Po zeskanowaniu kodu za pomocą telefonu komórkowego konsument będzie mógł uzyskać dostęp do informacji zarejestrowanych w łańcuchu dostaw kawy.
Stosując technologię łańcucha blokowego w branży kawowej, bariery między producentem a konsumentem są przełamane, ponieważ możliwe jest, że „notatki z gospodarstwa docierają do pijącego” – powiedzieli w swoim ogłoszeniu.
Polecane zdjęcie autorstwa Christoph / Pixabay.com
Dodaj komentarz