Firma piwowarska Lion, która działa w Australii i Nowej Zelandii, ogłosiła, że jej browary wróciły do sieci po ostatnich cyberatakach. Firma zauważyła również, że wiele jej systemów zostało już przywróconych. Informacje zostały udostępnione 26 czerwca za pośrednictwem strony internetowej firmy.
W najnowszej aktualizacji dotyczącej cyberataku z wykorzystaniem oprogramowania ransomware, które spowodowało częściowe ograniczenie technologii informatycznych (IT) i wstrzymanie produkcji niektórych marek piwa, Lion zwrócił uwagę, że w ubiegłym tygodniu prace renowacyjne dużej części ich niezbędne systemy komputerowe, które wróciły do produkcji różnych rodzajów piwa, które zwykle oferowały publiczności:
„Jeśli chodzi o naszą działalność, udało nam się ponownie uruchomić wszystkie nasze browary. Obecnie warzymy, beczki, pakujemy i dystrybuujemy piwo w naszych dziewięciu głównych browarach w Australii i Nowej Zelandii. ” Lion Company.
Lion wyjaśnił, że wszystkie strony z mleczarstwem i sokami również działają, a klienci mogą teraz zmieniać kolejność online, a także przeglądać faktury w Internecie. „Dokładamy wszelkich starań, aby wszystkie nasze platformy zamówień klientów działały tak szybko, jak to możliwe, i dziękujemy naszym klientom za cierpliwość w tym trudnym okresie”, powiedziała firma.
Należy zauważyć, że nie wszystkie systemy Lion zostały przywrócone. Z tego powodu będą kontynuować odpowiednie zadania, które mogą obejmować „dodatkowe przerwy”. Lion wyjaśnił, że ich zespół ekspertów pracuje nad całkowitym przywróceniem systemów „tak szybko, jak to możliwe” i stara się zminimalizować prawdopodobne przerwy, które mogą nadążyć.
Firma wspomniała, że w miarę postępów w odzyskiwaniu systemów IT, ich głównym priorytetem jest „powrót do naszych zwykłych wysokich poziomów usług przed tym cyberatakiem” i mają nadzieję, że druga połowa tego roku będzie znacznie lepsza, ponieważ Musieli także poradzić sobie z trudnościami spowodowanymi zamknięciem w następstwie pandemii COVID-19.
Firma nie wyklucza wycieku danych
Jeśli chodzi o dane, Lion wyjaśnił, że do tej pory nie mają dowodów na to, że cyberataki usunęli dane ze swoich systemów komputerowych. Nie wykluczają również możliwości ujawnienia w przyszłości danych przechowywanych w ich sieci przez hakerów, którzy zaatakowali firmę. „Niestety jest to zgodne z tego rodzaju atakami ransomware” – poinformowali w oświadczeniu. W związku z tym firma dodała:
„Nasze zespoły ekspertów nadal dokładają wszelkich starań, aby dokładniej zbadać tę sprawę i, jak wspomniano powyżej, jeśli zidentyfikujemy przypadki pobranych lub niewłaściwie wykorzystanych danych, Lion będzie komunikować się bezpośrednio z osobami, których to dotyczy”. Lion Company.
Firma udostępniła zainteresowanym linię telefoniczną ukierunkowaną na pomoc cybernetyczną i zachęciła ich do skontaktowania się z nimi, jeśli będą mieli pytania i wątpliwości dotyczące cyberataku.
Należy zauważyć, że w tej ostatniej aktualizacji firma wspomniała o pojedynczym cyberataku, a nie o dwóch atakach, jak ujawnił The Sydney Money Herald 18 czerwca. Według tej australijskiej gazety firma Lion zwołała spotkanie z całym swoim personelem, podczas którego oświadczyli, że ich sieć komputerowa otrzymała drugi cyberatak.
Ponadto w tej najnowszej aktualizacji firmy nie wspomniano o rodzaju oprogramowania ransomware, które zainfekowało ich systemy IT, ani o popycie na okup ze strony hakerów, a także czy poddali się wymuszeniu przez cyberataków.
15 czerwca Lion ogłosił, że zaprzestał produkcji niektórych marek piwa po ataku ransomware. W tym dniu firma zgłosiła, że jej dochodzenia wykazały, że częściowa przerwa w działaniu systemów komputerowych była spowodowana atakiem oprogramowania ransomware i w odpowiedzi na ten atak zamknęła niezbędne systemy; nie wspomnieli jednak o rodzaju złośliwego oprogramowania, które zainfekowało ich systemy, ani o kwocie okupu.
Kilka dni później australijskie media dowiedziały się, że cyberataki zażądały okupu w wysokości miliona dolarów oraz że firma otrzymała drugi atak ransomware od hakerów Sodinokibi lub REvil, którzy również Żądali kwoty 800 000 $ do 19 czerwca; po tej dacie wzrosną one do 1,6 miliona USD. Wiadomo było również, że napastnicy domagają się zapłaty w kryptowalucie Monero, XMR.
Firma Lion jest spółką zależną japońskiego giganta napojów Kirin. Założony w 1923 r. Lion zatrudnia ponad 7 000 pracowników i posiada zakłady w Australii i Nowej Zelandii.
Podobnie międzynarodowa korporacja motoryzacyjna Honda potwierdziła, że jej sieć komputerowa doznała ataku oprogramowania ransomware, które wpłynęło na jej systemy produkcyjne w pięciu krajach: Japonii, Wielkiej Brytanii, Ameryce Północnej, Turcji i we Włoszech. Badacze cyberbezpieczeństwa wywnioskowali, że grupa, która obsługuje ransomware Snake (znana również jako Ekans), była tą, która zaatakowała Hondę; Należy zauważyć, że ten rodzaj oprogramowania ransomware zatrzymuje fabryki, atakując sieci przemysłowych systemów kontroli.
Featured image by Engin Akyurt / pixabay.com
Źródło wiadomości: Bitcoin.es
Dodaj komentarz